Aku dan Koir..

Assalamuailaikum

Hari ni selesai sudah satu job. "job mensumbangkan suara" ha ha. Entah macam manalah aku boleh terlibat sama dalam kumpulan koir.  Walaupun sebelum-sebelum ni di pejabat lama aku berkhidmat dulu, aku pernah jugaklah join koir tapi takle untuk majlis yang formal macam ni. Yang biasa aku join dulu tu, untuk koir dalaman contohnya perhimpunan pagi ataupun majlis-majlis tertentu di dalam pejabat sahaja. So nampaknya bakat dah makin mengembang.kah kah..

disebabkan tu aku jadi terlalu excited dengan persembahan koir pada kali ni. Melontarkan suara pada orang VVIP bukan satu perkara yang simple walaupun nampak "mudah". Berdepan dengan mereka (VVIP) sambil mengalunkan lagu "patriotik" memang memerlukan kreativiti yang agak luar biasa. for this section kami semua nak ucapkan setinggi-tinggi "well done" pada cikgu koir kami yang berpenat lelah terjerit-jerit bgai sebab nak bimbing kami yang sememangnya "low" dalam bidang suara nih. he he. Selalu-selalu pun menyanyi jugak, dengar suara sendiri macam sedap., tapi orang lain dengar masaAllah.hi hi (ini aku lah contohnya, suara orang lain memang sedap).

Majlis berlangsung di dewan Casourina Meru, Ipoh. pertama kali di buat di perak iaitu atas nama "konvensyen Pentadbir Tanah di Negeri Perak".  Nak cerita mendalam pasal ni pon aku tak le tahu sangat. Part aku di situ adalah untuk menyampaikan Koir sahaja. tiada kena mengena dengan yang lain-lain. hi hi. Kami dah berlatih start dari sebelum puasa lagi, semanggat kan!!tapi sebenarnya ikut dari program yang asal konvension ni dbuat dua hari sebelum puasa tapi atas sebab-sebab tertentu program ni terpaksa di tangguhkan. Bila dah cam gitu..koir pon tangguh jgaklah..takkn posa2 pun pon melalak jugak...kurang posa kami..hak hak..

So, habis je raya..sebulan lepas tu dapat greenlight dari ketua, yang kami semua dah boleh start berlatih balik.berkobar semangat aku nak nyanyi walaupun suara serak sebab batuk..kitaorang hanya sempat berlatih selama lebih kurang 2 minggu je sebelum konvension.Hahhh..pe lagi terobak lah anak tekak coz tak dan dan nak "warming up" dah terus kena sound bagi clearkan suara..meaning kena jerit kuat-kuat. hambik komee..=)



 /
/
/
/
byeee...

Catat Ulasan

0 Comments

Borang Maklumat Hubungan