Seharian di Taman Tema Genting Highlands

Assalamuailaikum..

Berapa minggu sebelum puasa..
Aku dengan suami kekonon nak fe el bercuti ke Genting Highland. hak hak
Sebenarnya aku memang dah lama bermimpi nak datang sini.
Pelik kan????....
Kebiasaannya orang bermimpi nak pergi obersea..
yang haku ni pulak bermimpi nak pergi Genting Highlands je pon
Obernyeww...ha ha

Actually dulu-dulu aku ada je g sini..
Pergi pon di sebabkan ada workcamp di tempat keje lama....
Orang dah offer kita kan, pergi jela..
lagipon semua perbelanjaan termasuklah makan minum adalah secara percuma
mau kau nak tolak..hi hi.
Tapi yela pergi dengan kawan-kawan memang lah tersangat best,
lagi-lagi bila masuk taman tema..
memang gempak la kan.
tapi itu semua memori yang dah bertahun berlalu.
 kenangan yang payah sangat nak dilupakan.
Sampaikan aku boleh ajak encik suami ke sini lagi dengan
 alasan supaya aku dapat mengimbau kenangan lalu. terharu ke idak hah. kah kah.

^_^

Jadinya,
disebabkan encik suami sayang katanya dekat isteri dia ni (cewah)
di turutkan jugak hasrat aku tu.
Kami pergi awal pagi. Jam 6.00 pagi dah bertolak dari rumah.
Nampak tak..memang excited sangat dah tu.
Siap bawa bekal lagi dari rumah.
Kunun nak save budget la sangat.
Nanti boleh la simpan duit jika nak main atau beli apa-apa kat atas nanti.
erm... memang angan lebih sangat aku ni. ha ha.
first planning kami ingat nak tidur sana.
saja lah nak merasa berhoneymoon kali kedua.
Tapi boleh pulak hotel penuh.
Sampaikan hotel budget yang dekat tanjung malim pon sama jugak penuh..
So, memang hampalah kan.
Bila belek-belek kelander rupanya tarikh kitaorang pergi ni time cuti sekolah. Patut sangat lah pon. 

Kami berdua tiba dekat Stesen Sky Way pukul 8.40 pagi lebih kurang.
Itupon sesat larat jugak.
Yelah first time pergi genting naik kenderaan sendiri.
Hari tu naik bus orang bawa.
 Lagi pulak encik suami langsung tak pernah ke genting Highland,
Aiiii, itu memang pelik sangat kan. ha ha.. iye ke pon.
.Lepas beli tiket sky way kami terus je beratur.
Kami beli yang dua hala punya.
Iaitu pergi dan balik.  Harga dah lupa pulak. hi hi.
bukan apa, senang nanti tak payah nak beratur lagi kan.  

First impresion aku bila nampak sky way tu muka aku pucat.
Macam something pulak aku rasa..
Rasa gayat.
kalau dulu,
akulah orang yang suka nyakat kawan-kawan yang gayat
naik benda-benda yang tinggi.
Tapi sekarang aku pulak rasa perkara yang sama.
Tula orang kata tak baik nak ejek-ejek kelemahan orang.
 nanti berbalik pada diri sendiri.hu hu.Insaf!!!
Bila naik je sky way ni aku terus diam seribu bahasa.
Suami aku pula yang gelak kan aku.
Takpe next time awak pula yang kena.huh. ha ha..

Jangan tertipu dek muka yang manis. ha ha. Hakikatnya aku di landa kegayatan yang teramat di situ. (tapi masih sempat lagi nak bergambar kan..ngade sunguh. hi hi)


Sampai kat atas tu kami berdua dah pening tak tahu nak kemana.  So main redah je lah.  Tapi info yang aku dapat sebelum pergi sini diorang kata Genting Highland masih lagi dalam proses naik taraf. memang ye la pon semua mainan yang aku pernah naik dulu semua dah takde.  Sedih sangat wooo. cam ne nak megimbas memori. muahahhh...




Bila dah keadaan nya macam tu aku dengan encik suami bergambo sakan je la. Nak main pon yang tinggal hanyalah mainan bebudak kecik. Memang tak sesuai langsung untuk usia macam kami ni kan. hi hi.  Pastu bila dah bosan bergambo kami pergi makan tengah hari di KFC dalam mall.  lepas makan hajat di hati ni nak masuk rumah salji, tapi belum masuk lagi aku dah rasa sejuk bebenor kalau dah masuk mahu beku, so terbatal lah hajat tu dengan sendirinya.  Terus pulak buat hajat lain nak main bowling. Yang ni terlaksana sebab encik suami kata dia dah lama tak tujuk skill, Ciss Berlagak yer. ha ha..


Lepas dah puas main bowling,
aku tetiba je ajak suami aku balik.
ha ha..mahu tak pening suami aku.
Kejap sangat kat atas tu dah nak ajak balik.
Ate,(bahasa perak) udah takde apa benda best yang aku boleh explore.
Penyudahnya balik la aku dengan perasaan hampa.
Last singgah sebelum balik terus aku makan kat kedai mamak di pekan apa tah.
aku pon lupa..tapi dari situ boleh nampak bangunan kecik-kecik kat atas gunung.
View dari bawah memang nampak sayu..
Kenapa entah. ha ha..
Apa pun aku tetap nak datang balik ke sini,
Tapi terpaksa lah tunggu sampai semua Taman Tema di genting Highland tu dah ada balik.hu hu

Nota kaki : Deme kata Genting Highland akan bertukar wajah. Naik taraf daripada taman tema biasa menjadi Century Fox World genting. Wah tak sabar nak tunggu. 

k. bye.

Catat Ulasan

0 Comments

Borang Maklumat Hubungan