Aku dan Handfon Baru..he he he (huawei)

Assalamuailaikum

Minggu lepas secara tak sengaja, aku terpikat dengan satu jenama handfon yang terbaru "Huawei"..asalnya aku just nak tengok-tengok jer..kebetulan aku ke situ untuk membeli barangan keperluan wanita ehem..ehem..bedak. lipstik. face wash. body wash. bla.bla.bla. walaupun benda-benda ni semua ada lagi stock kat umah tapi kerana menurut nafsu perasaan yang huhuhu..nakal gila..rambang tamak tak cukup akal =)

actually hari tu aku tak terus beli..just servey-servey je dulu..hati tu belumlah lagi jatuh cintan cintun tahap serius punya lagi kan.baru-baru nak melekat kat jantung je. aku dok belek-belek lah hanfon tu..first aku tengok jenama 'OPPO'. memang sekarang kan tengah hangat dan hangit di pasaran..lagi-lagi yang harga atas seribu tu..siap boleh buat call tak payah guna jari..just say name and the phone can find the name for u..melampau gila tau fon tu..hehe..

esoknya,
-,

kalau ikut kan hati si wanita ni memang nak meraung-raung bawa balik boyfriend nama si OPPO tu semalam ..tapi mengenangkan kawan karib dalam dompet ni banyak yang dah takde..hehe terpaksalah batalkan niat tu..kata orang bersyukur apa yang ada..jadinya aku pun beralih arah pada hnfon yang tertera nama 'huawei..kata jurujual kat premis hnfon, yang aku dok usha-usha tu hndfon huawei yang latest..dengan rakusnya aku pun memintalah orang yang dok pakai baju hijau tu amik kan untuk aku godek-godek..Di compared kan dengan handfon jenama Lenovo aku tu pon memang dua kali gandalah super duper besar dan nice viewlah kata orang..tapi sat tanya harga dulu kan..hehe..ermmm..murah jer=RM499..pastu aku ada hajat nak tray-in kan fon Lenovo aku tu..watpe nak simpan banyak-banyak kan..tanya-punya-tanya dia kata dia amik lenovo aku tu = RM70..okeylah dari tak amik langsung..tapi bila dia dok godek-godek fon tu rupa-rupanya aku sempat dapat gelaran tipah tertipu..lenovo tu 'AP' beb.."Tiruan'..secara kasarnya fon tu memang original, tapi memory kat dalam tu yang dah di ciplak..nak story lebih=lebih pun aku pun tak berapa nak pandai tentang bab-bab fon ni..emotional sekejap aku kat situ..i beli mahal tau, cakap pada jurujual tu =RM285..aiyooo..u memang dah kene tipu lorr..patutnya itu hnfon u boleh dapat dengan harga RM200 ja..itu fon aa..kalau ori pun olang jual dalam RM 230 je maa..okey-okey aku dah mula rungsing dengar dia bebel-bebel..aku pandang je laki aku..macam mana boleh kene tipu ni..yang si penjual tu pulak dengan baik hatinya dok sebut 3 tempat yang uolsss patut berhati-hati untuk beli..aku takkan mentionkan kat sini..just aku nasihatkan pasni korang pergi je dekat center yang betul2 jual hnfon...lastnya handfon aku yang diorang janji nak amik = RM70 tu jadi RM50 jer..hampeh daun kelapa betul..huh!!!


taraaa..ni lah rupa lenovo lama aku dulu..uermm..malas nak komen panjang-panjang..huhuhu
(Sumber gambar = Google)

lastnya aku amik lah jugak huawei tu..dah berkenan sangatkan..kang tangung-tanguh langsung tak dapat..memang meraung betul-betul pulak nanti..hanfon ni di datangkan dengan dua warna..putih dan hitam..ofcourse lah hati kenit aku ni nak yang putih tu..nampak suci je..tapi cepat kotor pulak kang..pilihan terakhir terpaksalah amik yang hitam..berbunga-bunga jiwa aku time aku dapat fon ni..actually lagi 5 hari lagi my birthday..kiranya bakal jadi hadiah ulang tahun kelahiran lah kan..=)..benda free yang diorang kasi kat aku screen cover, charge fon, dan earfon je..yang lain takde ..owhh..lupa harga asal fon ni RM 499, tapi harga promosi dapatlah dengan harga RM350..tolak fon aku tadi, aku cuma bayar RM300 je..

Inilah aku punya..Huawei Ascend Y600
(Sumber Gambar = Google)


Selingan sikit untuk korang:-hehe =)

Berikut spesifikasi Huawei Ascend Y600
General2G NetworkGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G NetworkHSDPA 900 / 2100
HSDPA 850 / 1900 / 2100
SIMYes
Announced2014, March
StatusComing soon. Exp. release 2014, Q2
BodyDimensions144.5 x 74.5 x 10.8 mm (5.69 x 2.93 x 0.43 in)
Weight180 g (6.35 oz)
DisplayTypeTFT capacitive touchscreen
Size480 x 854 pixels, 5.0 inches (~196 ppi pixel density)
MultitouchYes
SoundAlert typesVibration, MP3 ringtones
LoudspeakerYes
3.5mm jackYes
MemoryCard slotmicroSD, up to 32 GB
Internal4 GB, 512 MB RAM
DataGPRSYes
EDGEYes
SpeedHSDPA, HSUPA
WLANWi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot
BluetoothYes, v3.0 with A2DP, HS
USBYes, microUSB v2.0
CameraPrimary5 MP, 2592 Ñ… 1944 pixels
FeaturesGeo-tagging
VideoYes
SecondaryYes, VGA
FeaturesOSAndroid OS, v4.2 (Jelly Bean)
ChipsetMediatek MT6572
CPUDual-core 1.3 GHz
SensorsAccelerometer, proximity
MessagingSMS(threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
BrowserHTML
RadioTBD
GPSYes, with A-GPS support
JavaYes, via Java MIDP emulator
ColorsBlack, White
- SNS integration
- MP3/WAV/eAAC+ player
- MP4/H.264 player
- Organizer
- Document viewer
- Photo viewer/editor
- Voice memo/dial
- Predictive text input
BatteryLi-Ion 2100 mAh battery

Catat Ulasan

2 Comments

Catat Ulasan

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Borang Maklumat Hubungan