Genting Highlands : Hotel Awana

Assalamuailaikum

Sapa suka cuti-cuti tempat sejuk

angkat tangan???ha ha ha
aku tak pasti kenapa aku suka sangat fefeling duduk di tempat sejuk
Nak merasa pegang salji entah bila, so pegang kabus pon jadilah..hakhak

Alkisahnya family aku termasuk lah mak dangan ayah aku

dengan keluarga maksu aku nak ke Bentong Pahang
Melawat ibu sedara yang sakit
pergi dua kereta, tapi maksu aku gerak dulu
biasalah ada anak kecil mesti ketinggalan ha ha

kekdahnya bila aku dah smpai tol Tanjung Malim

maksu aku baru call kata diorang ikut jalan Kuala Kubu baru
Untuk makluman pembaca semua 
jika nak ke Bentong jalan paling dekat adalah melalui jalan Batang Kali - Genting - Lebuh raya Karak, dari lebuh raya Karak hanya beberapa km sahaja untuk ke Bentong

So untuk kes maksu aku nih

dah jadi pusing balik la
diorang akan tempuh jalan ke Bukit Fraser dulu..
masa perjalanan pon akan bertambah dalam satu jam berbanding ikut laluan
Batang Kali tadi

okei, berbalik pada kisah aku plak,

dah alang-alang ikut genting tu, aku pon mencuba nasibla pujuk encik suami untuk singgah genting
dapat bergambar pon jadilah..ha ha
tapi memandangkan pada saat tu kitaorang nak cepat tiba ke destinasi
suami aku kata kita singgah jalan2 dekat hotel awana je la..hu hu
terpaksa setuju dengan incik suami..walaupun hati berkobar nak ke pusat beli belah
baharu di genting highlands tuh!!!!


Genting Highlands Premium Outlet

Takpelah..Awana pon awanalah..hahaha


Kita pose sini jelah ye anak..haha

Teruja nak story tentang Hotel ni...kahkah

dulu2 aku pernah la gak merasa duduk sini
itupon sebabnya ada kursus
pertama kali, aku ikut sesi retreat
kali kedua, ada kursus pemantapan
kedua-duanya waktu aku bekerja di jabatan lama...
rindu lak moment di waktu itu..sobss.sobsss..

teringin gak nak bawa family ke sini

tapi kan..harga dia boleh tahan juga semalam
kalau berfamily tu.. dua bilik pon seribu jugak..hehe
mahal???tak caya??

nah....




Tu kan..hi hi..ini aku guna apps Booking.com., 
Kalau trivago or agoda not sure lah berapa harga yang konon dapat terbaik tu kan..huhu..
try lah nanti tau..=)


One of more fosilities in here..hihi..kolam renang yang bosarrr..puas mandi nih..

tapi tak sejuk ke hah..=)..
waktu stay sini dulu tak berpeluang pon nak mandi..
so aku akan simpan hajat ni nanti..haha



Taraaaaaaa...lawa tak bilik dia

hat yang ini superior rom..
harga untuk satu malam boleh check dekat apss online
nak datang teruih pon boleh juga
cuma..risau dah fully booked
ini adalah antara hotel yang paling pemes di Genting Highlands
harga mahal cam mana pon  still full..hehe


( 2 Gambar di atas : Sumber google)

ayah g bilik termenung sat..so kita selpie je la ye

Aku di realiti..kita pusing2 ruang legar hotel je la dulu yer..

Tangkap la gambar sekeping dua buat kenangan..
tak gitueee...


PIntu masuk Utama Hotel Awana Genting Highlands..


Incik suami ini pertama kali ke sini..so ibu yang pro nih eksen bawa ayah tinjau2 kot2lah nnti ayah nak lanje tido sini..hak hak..hak
Okei byee..kena turn back balik pada niat asal..nanti2 kita datang semula yer..hehe

tapi sebelum tu nak habo...
Yang stesyen utama Gondola (sky way) di Gahtung Jaya
dah jadi macam bangunan tinggal tau..
haku tengok pon terkezut..
rupa2nya stesyen sky way tu dah pindah ke tempat baru
wajah pon baru..dimana???
Korang kena scroll semula dekat atas tadi..haha


New Sky Way..cantiknya warna..nampak garang..haha..
Apa yang aku maklum..
Gondola yang baharu ni..
lagi adventure..lagi best..lagi gah gitueee..haha
kalau tak silap aku ianya ada 3 stesyen


Awana Stesyen (Lower Station)
Chin Swee Station (Middle Station)
Sky Avenue Station (Upper Station)

So, boleh pilih ikut suka hati kome la nak turun dekat mana..haha

Harga Tiket..

Tak sabar aku nak try..haha..

byeee...

Catat Ulasan

2 Comments

  1. Harga tiket normal tu 8 tu rm 8.00 ke..untuk sehala??

    BalasPadam
  2. ye..rm 8.00..itu sehala atau tak maaf saudari tak pasti..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Borang Maklumat Hubungan