CARA NAK LEBARKAN SAIZ DALAM POST BODY (UNTUK BLOGSKIN)

Assalamuailaikum

Sebenarnya aku ni bukan lah seorang peminat tegar blogging..Ikut mood..kalau time tu aku rasa bosan sesangat barulah aku berblogging..itupon kadang-kadang bukannya menaip tetapi membaca story-story aku yang lama..haha.. sebab tu lah blog aku ni umpama hidup segan mati tak mahu..kurang pengunjung apatah lagi peminat..kahkah

satu lagi hobi aku bila buka blog adalah membaca toturial di blog rakan-rakan lain..kalau agak nampak cantik dan berguna aku akan study dan study sampai aku sendiri boleh buat toturial sendiri.. sebabnya aku pon pernah belajar pasal coding-coding ni waktu aku study di kolej dulu..Pernah juga buat assiigmnet membina blog untuk perniagaan.. Tapi yelah waktu muda remaja, jiwa cepat jemu..lepas habis je graduation aku terus membiarkan ilmu aku tu terkubur cam tu je..

Bila dah masuk zaman bekerja pulak, Kesemua course yang aku belajar dulu langsung takde kena mengena pon.  Amik course IT Business tapi korje kerani..ha ha..Dah itu rezki yang Allah beri..kena terima la dengan redho..Mungkin belum masanya lagi aku memperluaskan ilmu aku ni..ha ha..poyo..

okeyla, sebenarnya panjang lebar aku menaip ni aku cuma nak share toturial je..hihi..sebab sebelum ni aku jenuh search kat blog orang lain macam mana nak lebarkan saiz "post body" dekat blogskin..Selalu yang aku jumpa toturial untuk washed denim dan minima template je

so, pe lagi jom tengok

1. Macam biasa, mula-mula pergi ke dashboard>Template>Edit HTML

2. Tekan Ctrl+F serentak dan cari code

             <!-------- MAIN WRAPPER --------!>

di bawah code ni cuba cari code "width", kemudian tukar dia punya saiz tu ikut kesesuaian blog korang.. lepas tukar korang preview dulu..kalau menjadi save terus. tapi kalau tak faham jugak lihat gambar di bawah.



okey itu je..babai..

Catat Ulasan

0 Comments

Borang Maklumat Hubungan