Tips : Cara simpan Perfume agar wanggian tahan lama

Assalamuailaikum 
Entry kali ni admin just nak share sikit tentang cara Simpan perfumes agar ianya tahan lebih lama...
Pernah tak jadi pada korang... First korang Spray Perfumes, bau dia wangi sangat & rasa melekat pada baju korang... Tapi bila dah lama-lama ianya hilang terus..kadang-kadang tu terpaksa spray 2 3 kali sehari.  Pastu mula la dok merunggut kata brands tipu la bagai..kata tahan berjam2 lamanya..ha ha
Mesti korang tertanya-tanya Kenapa & Mengapa kan 
Kalau korang nak tahu... Hal ni jadi sebab cara korang SIMPAN Perfumes tadi adalah SALAH ...
Jom kita baca lebih lanjut camana cara Terbaik untuk Simpan Perfumes agar Keharuman dia kekal Berpanjangan 
CARA SIMPAN PERFUME AGAR TAHAN LEBIH LAMA :

Jauhkan dari haba 
Pastikan anda simpan Perfumes anda di tempat yang Sejuk , Kering , Jauh dari cahaya Matahari serta Haba Secara Langsung (Seperti Radiator) . Haba yang Melampau mahupun Sejuk akan menjejaskan Keseimbangan Minyak & Menukar Bau Haruman

Simpan dalam Peti Sejuk 
Ia boleh membantu untuk memanjangkan jang hayatnya. Tapi anda perlu berhati-hati ye.. Anda JANGAN menyimpannya terlalu Rapat dengan Product Makanan yang lain kerana ia boleh menyerap bau seperti Mentega.

Simpan Perfume Jauh Dari Kelembapan
Kebanyakkan orang yang menyimpan Perfumes dalam Toilet di mana ia adalah yang Paling Sering Digunakan. Malangnya , Kelembapan yang berlebihan boleh memecahkan Minyak Wangi. 
Kalau anda perasan, jika anda simpan barangan Cosmetic dalam Toilet yang lembab juga akan cepat rosak...
Penyimpanan di bilik mandi hanya jika anda mempunyai kabinet atau di sudut ruang yang selamat dari wap.. Jika anda berasa ragu-ragu, cari ruang di dalam bilik yang kering seperti Bilik Tidur untuk menyimpan Perfumes & Cosmetic .

Almari Pakaian / Kotak Hiasan
Dalam Closet Pakaian adalah tempat yang paling sesuai untuk korang simpan Perfumes. Ia Gelap , Bebas daripada Kelembapan yang Berlebihan & Melindungi dari Terjatuh. Malangnya, tidak semua kita (Termasuk kiteww heheh) mempunyai ruang di dalam Closet. So, kami Suggestkan anda untuk menggunakan kotak hiasan adalah salah satu cara yang Terbaik untuk Simpan Perfumes . Kotak akan melindungi Botol dari mana-mana Faktir-Faktor alam sekitar & boleh disimpan dengan sangat mudah.

Jangan Shake / Goncang Bottle Perfumes 
Ia adalah salah satu Mitos bahawa Perfumes Mesti digongcang sebelom digunakan ... Ia bagi memastikan bahawa bahan-bahan bercampur dengan baik. Malah, Sebaliknya adalah TIDAK BENAR... Perfumes telah direka untuk kekal sama rata bercampur jika ia disimpan dengan Betul. Jika anda Share Perfumes anda, Ia bukan sahaja akan menggabungkan Udara di seluruh minyak wangi, mempercepatkan pecahan , tetapi ia juga boleh menyebabkan Bottle Perfumes anda Pecah.
Semoga ianya bermanfaat buat anda semua.....

Catat Ulasan

2 Comments

Catat Ulasan

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Borang Maklumat Hubungan